Showing posts with label corat coret aspirin. Show all posts
Showing posts with label corat coret aspirin. Show all posts

Monday, July 19, 2010

i noe my weakness....huh


i, kalau disuruh duduk kt meja n study jer memanjang...op kos, that's not me..i hate study..but..y im studying medicine rite now..3rd year..it needs me to study for da most of my tyme..but, i hv spent 3 yrs taking this course..y i juz realize it now??? hurmm( thinking...)

i mmg dr dlu lg..msa kat sekolah lagi..mmg x suka study..i juz pay attention msa cgu ajar i dlam kelas..pastu, bca skali 2 dah cukup dah utk i skor A or highest...tp tu kan sekolah..mmg laa.skarang ni dah masuk u..x bleyh nk ikut zaman sekolah lagi..

zaman u ni,,,i kelas pon x pegi..cgu ajar pon, i tdo..camna nk skor..i noe..blaja sendiri kat umah tanpa bantuan cgu amat payah...hasilnya..skarng ni i nk nangis plak..dah bca bnyk kali..tp susahnya nk ingt...hohoho...wut can i do blog?? who can help me?? skarang ni blaja cam hape ntah..i x leyh nk skor langsung pon..malu i tau...orng lain mesti ingt i bodoh..no...im not bodoh laaa!!!!!!!! watch ur mouth k!!!!

now, i realize that.. ineed to attend da lect....do my homwork..study after lect...n memorize da importnt points from my boring text book....i hav to be da best among da best k..but..da exam will finish soon..i dont hav da chance to change...

hurm...its ok laa...i still hav next sem rite...its my burning desire to achive my goal..i noe dat im great!!!!! yes...im great!!!!!!




Wednesday, July 7, 2010

ciri-ciri lelaki idaman


apa ciri2 lelaki idaman kamu??

kita selalu jer kan dpt pertnyaan camtu..pastu, nnti korang akan jawab laa..yng beriman, hensem, baik, tnggi, macho., ala2 imam muda, bla, bla, bla...bnyk laa kan ciri2 nya..nk tulis satu2 esok pon x abis kan..

bg sy..sy nak seorang lelaki yang sy bleyh respect as my hubby..kan ke wanita taat pada suami bleyh masuk syurga..

harap2 laa, sy tergolong dlam ahli syurga yng taat pd suami..amin...

mom, sy nak kawin!!!

hahahaaa...mom, sy nk kawin..
dah bnyk kali kut cakap pasal benda nih..
mom, sy nak ada orang boleyh temankan sy waktu sy stayup malam2,
waktu berjalan ke kelas..
sy perlukan seorang utk menjadi sayap kanan sy,
untuk membantu perjuangan sy..
mom, tp..sy cakap jer..tp sy x nak pon kawin lagi..
sbb??
sbb sy kan ada mom..
mom jaga sy dri kecik..sy nk balas jsa mom dlu..tp jasa baik mom memang x terbalas..tp, sy masih boleh buat mom bangga dengan sy
lgi stu, klu sy kawin awal..nnti kesian laa mom sy,
dahlaa.dri kecil lg, sy mmg jarang ada kat rumah..
bila dah besar..nk tnggl mom plak sbb kna ikut suami..mmg x ptot laa...sy syng mom, abah, lebih dri segalanya..sy x kan kawin awal...
tp klu jodoh??
ntah laa..u kna pk panjang lg laa tuh..

Saturday, June 19, 2010

hepi father's day abah!!

sume sudah maklum..ari ni hari bapa(waktu malaysia)...waktu kat egypt bru pkul 11 mlm..so, nk kol, kna tunggu esok laa..so, nk wish kat abah epi father's day abah..syng abah sesngat..abah bnyk berkorban tuk family kan abah..kadang2 tngk abah, kesian sngt..x sempat nak rehat..penat sngt..aspirin tau abah penat..tp abah kuatkan semangt jugak demi menyara family..sebenarnya abah terbaik laa....
abah x pernah hampakan perasaan aspirin kan abah..abah bgus sngt..aspirin rsa x dop dah orng mcam abah..abah jer layak jd abah aspirin..abah bnyk berkorban tuk family...aspirin doakan abah berbahgia selalu dunia n akhirat..syng babah...muahh!!!

Sunday, June 13, 2010

party section 3...

ni laa bebudak section 3..korang memang best laa..act. gurlz dah buat dah party n x ajak lucky-laki nih..pastu diorang jelez..so, kna laa buat skali lg..hahahaha..klakar kan diorang...tp best laa...
kitorang buat kat pantai shatby,mengadap laut mediterranean tuh ..tepi pantai u..phm2 jer laa..(wink3)...
part pling x best: kna tnggu ayam masak(lma), pastu panas lg..blik2 umah..daa gelap..huhuu..x per laa..nnti cerah balik kan..hhhaah
part pling best: tukar2 hadiah..i dapat kotak muzik..tp x suka sngt pon sbb ia besar n menyemakkan bilik i jer..maklumlaa..bilik i kecik jer..tp tq laa kpd pemberi hadiah..i dngr jgk muzik tuh..best...
p/s: len kli buat lg..tp x nk tepi pntai..panazzz....

Sunday, June 6, 2010

craving for laksa penang..

whooaaa....nk sngt mkn laksa penang ori k..not like laksa perantau as we always cook in egypt..laksa means white lksa wif ori punyer kuah using fishes...not spaghetti wif kuah tuna...they r not da same..n will never be da same....
tp x per..blik mesia nnti nk suruh my mom buat laksa penang guna belacan melaka...bru ada umpphh!!!...ahhahaaa

6th june...

yeaayy!! bye bye mid term exam 4 this sem( last sem for theoritical year)...but final exam coming soon..wuaaa..act, i cant wait da last day in egypt...mush bahibbish misr giddan..but wut can i do...S.A.B.A.R... still hav 3 yrs to complete da course....wuaaa....lama bangat sih...

Saturday, May 29, 2010

senyumlah awak..


senyumlaa awk..senyum tu kan sedekah yng pling mudah..senyum juga mampu mengubah mood orang..contohnya, klu kita jumpa kawan kita bermuram or sedang marah..senyum laa kat dia..kecuali kawan kita tu gila, dia akan rasa marah klu kita senyum kat dia..n pasti dia mengomel kat blakng kita...x percaya?? cuba laa buat eksperimen...sy dah cuba...

mahal sngt k senyuman awak?? adakah semahal cincin berlian?? or semahal air mocha?? or semahal pizza hut thin crust??( sy sedang lapar)..senyum jer laa kan ...tngk zebra tuh..dia pon tau senyum..kita?? jawab sendiri ya...

Sunday, May 16, 2010

mingg u yang sangat padat...



memang padat laa jadual i minggu nih, nak tau?? ya laa, minggu ni jer i ada 6 esaimen kena present, practicle exam parasitology n ICDL exam...ha, kan padat tu namanya...hohoho.....tp x per laa, biasa la tu, student medic, mna bleyh nk duduk goyang kaki jer..i da insaf dah..


apa perkara yang mendukakan hari ni ya??..mesti laa pasal present td..hari ni jer i kena present 3 esaimen, yang paling teruk nya adalah esaimen microbiology..wuaaa...prof tu teramat laa garang...i rasa cam nk tercabut jantung i nih...i kna tnya kenapa guna combination of drugs tau..i cakp laa sbb benda tu chronic, bnyak organ yang terlibat, prof tnya "lgi?", pastu i x tau nk jawab per dah, ...i bleyh lupa sebenarnya utk elakkan resistant...dah kurang markah dah..huhuuu...x per laaa..dah prof tu garang sngt, x bleyh nk berpk secara waras tau...moralnya: jangn laa tunjuk garang depan orang, t orang takut...huhuu..cian i kan...pastu, lepas present microb, i orang last yng present, berlari plak k department anatomy, i orang 1st plak tu kna present..kelam- kabut i dibuatnya...sampai2 kat bilik prof anat, prof tu sdng tggu i..hahhaaa..tq laa prof..u r da best laa!!!!


perkara yang best?? mestilah present biochem td..hahahaa..tau tak, i sebenarnya takut sngt biochem, ya laa, tajuk yang i dapat, sepatah haram pon i x paham...tp, terdetik hati i semalam bangun awal skit utk study buku teks biochem, fuh, nasib baik i pham laa jugak skit...pastu, masa present tu, kena plak dengan head of department, lagi laa kecut perut i nih...hahaha..sedang2 present, prof tnya" pyrimidine synthesis occur where?"" where? we have important structure here, carbamoyl phosphate, bla bla all of the synthesis occur in cytoplasm, except dehydrogenase in mitonchondria. bla bla" i jawab camtu laa, lebih kurang laa...pastu prof dah suruh berenti, pastu budak2 ni tepuk tngn...hahhaaa...hepi sngt, coz dalam group i, lebih kurang 9 orang, i jer bleyh jawab..bukan nak bangga, tp nak kongsi dengan u all laa....i nak cakap kat sni, walau apa kita buat, kita kena yakin dengan usaha kita...i pon x pham jugak pyrimidine synthesis tu, tp i yakin apa yang i baca...owh hepi2 day, owh hepi2 smile...( nyanyi skit)

Friday, April 30, 2010

cayalah lord sapphire!!!

tanggal 30 april...ari ni ari penutup sukan cawangn iskandariah, alex...i pon turun padang laa jgak..ya laa ari last..tp tuun pon agak lewat laa..tp turun juga(brapa bbnyak tapi laaa)...hahhaa
ari ni i makan karipap, nasi beriani, soto n begedil...wuaa...bnyak nyer i mkn...tu la psal..semenjak 2 menjak nih, bnyk betul i mkn...timbang2 naik lgi 2 kili..fuh..tp x per..lpas ni i kurus la blik...hahhaaa...
u all tau x apa yng i tunggu2 sngt..pengumuman pemenang kawad kaki lew..tp hampeh gak laa...kalah..hahhaa..tp x per...at least ada penyertaa....n pling x disangka n dirancang...umah biru menang juara keseluruhan...wuaaa...i kagum laa sama rumah biro...hebat tuh...kami semua mmg x sngka akan menang sebab pingt emas rasanya x bnyk sngt....ahhahaaa....syabas laa umah biru...
two, four, six, eight
who do u appreciate??
biru2
yea3!!!!

Monday, April 26, 2010

hepi bufday to me!!!

wuaa...ari ni ckup laa umur i 21 thn..hahhaaa..terasa tua plak..tp prangai cam budak2 lgi...
bnnyk suka dan duka hari nih..
suka:
1- exam dah abis(mid term jer laa)
2-orang wish n nyanyi
3-dia pon wish jugak(i yng minat dia, bkn dia mnat i..kantoi disitu)
4-dapat hadiah lew
5-dah bebas buat kputusan n bleyh mengundi..tp kalau bab bebas buat kputusan tuh, rsanya x kut ..knp?? sbb sy kan dibawah jagaan mak bapak sy lgi...x bleyh melawan ckp, nnti derhaka plak..

x suke:
1- exam x bleyh jawab pon, bnyk keliru n was2 then disebbkn was2 tuh, i tukar jawapan, pastu salah laa jawapan itu..btul la orang kata, 1st choice tu better..huh..kuciwa teramat sngt..rasa cam nk marah dengan diri ini..
2- masuk kelas pathology praktikle lmbat 1/2 jam..cikgu marah..attendance pon dia x tanda..x per laa cikgu..sy pergi nk amik ilmu je..x kisah pon x amik attendance tuh..
3-jadual lari..spatutnya study physio ari nih..tp i tdo, nk release tension...huuhuu..x po laa..esok ada lagi..
4-masih keliru nak balik mesia k x cuti summer nih..x blik rindu, balik kang malas nk dtng egypt ...x best sngt kat egypt nih..
5- x de teman special nk celebrate sama2(teman tu maksudnya ehem2)..tp kwan2 dah celebrate dah td...ada kek, kfc...simple jer..sbb sume tngh pokai..hahahaa..
6-x dapt hadiah dr dia pon..i syok sendiri jer..hahhaaa...x mo dah admirer dia..x penting pon dlm hidup i..sbb i milik.........makbapak i laa...

Monday, March 29, 2010

lapang sebelum sempit

huhuuu, ingatkan hari ni cuti, dapatlaa sy cover sume lecture yng sy x pernah baca tuk 2 minggu(x der laa sume, atleast 1/3 k)..tp, rupanya hanya tinggal angn2 shaja.pagi td bngun lambat, pkul 7.30 pg. dah tersasar sangat dari jadual asal.tp, xper laa..ingtkan bangun2 nak study, tp bnyak halangan plak. kol mom, breakfast, then buat2 per yng patut. aik?? dah pkul 8.30 pg...study jap...pkul 9 pg, siap2 nak g kelas PBL(problem base learning).best PBL kali ni, sy dapat case ectopic pregnancy..hahhaa..tp, laki yang paling banyak menjawab n aktif kut..hahhaa
then, habis PBL pkul 12tngh, pergi plak ke convention center(CC),. ada klas ICDL kat sana..pkul 2 blik ke umah ibrahimmiyah..penat sngt...blik2, bukak majalah teen stuff..nak baca lama dah, x berkesempatan, ..bz la konon nyer..tp terlelap hingga pkul 3.30 ptng..ngeh3.
then, pkul 4ptng, kna kuar g, pergi ke shalalat(air terjun), nma jer gempak,tp bkan air terjun pon, juz ada air pancut jer..hahaha..buat per pgi sana?? sy kesana untuk buat latihan kawad kaki. sampai laa pkul 6.15 ptg..then, naik tram blik ke ibrahimmiyyah..sampai umah dah pkul 7 mlm..then, 7.15mlm, kua g..ke umah nami plak..ada SC(smart circle), smat circle cam tazkirah or halaqah laa(disamping blaja ilmu dunia, akhirat pon kna kejar jugak,supaya kita tidak hanyut dibawa arus kemodenan)..huh..padatkan jadual...btul laa kata kak anis"ingt lima perkara, sbelum lima perkara"..btul akak..dah tau dah skarang...
then, pkul 9.30 mlm, blik umah semula...siapkan basuh baju n jemur skali..tngk2 jam, dah pon pkul 11 mlm..fuh..padat sngt ari nih..tp suka jer, sbb kita akan lebih menghargai masa lapang kita..bg sy laa, sy suka kalau sy bz setiap hari sbb ia membantu sy untuk mengurangkan maksiat..tp bkn hari2 terkejar-kejar laa kut..sy pon perlukan cuti jgak.sy kan manusia biasa...so, ari nih smpat study beberapa pages shaja..x bleyh jadi nih, esok kna study jgak!!!
k laa, dah 11.55 mlm dah..kna tdo..esok klas dr pkul 8 pg hingga 2 ptng..tp latihan kawad x der ptng tuh, sbb komander ada klas sampai pkul 6 ptng...
p/s: hargailah masa lapang sebaik mungkin kerana bila waktu kita sempit, pasti kita akan menyesal dengan waktu lapang kita yang berlalu dengan sia2 tanpa pengisian yang sewajarnya..

Tuesday, March 16, 2010

apathic look, stupidity


" we r physician. we have to be the best coz we r dealing with the best thing in the planet(patient).we must feel it, if not, bye2 patient..wut the hell!!"


sumber: kata2 dr prof. maged mishel. prof. of pharmacology.


chhup!!!

ha, jngn pkir bukan2 tau. dia cakap camtu sebab dia nak kita sedar bhawa kita sebenarnya amat penting kepada masyarakat. kalau kita silap, habislah kita. dia nak cakap betapa pentingnya kita faham pasal ubat2 nih, kalau x patient akan mati disebabkan kita.

sy bukan x suka dia tau, suka sangt dia, coz dia ajar best n mudah faham. tapi x tahan nyer, takut ler..mata tuh kalau bleyh nk bukak jer luas2..kalau x nanti dia akan cakap" apathic look again, stupidity, wut the hell" ..huhuu, first time attend lecture prof guna wut the hell..tp dia best..cuma dia tegas jer..

p/s: x bleyh kutuk2 prof. kita kan timba ilmu dri dia. sy?? sy x kutuk dia pon. x baik laa kutuk cikgu.sy cuma nak share sy nyer experience ari ni jer..dia best sesangat..

Thursday, March 11, 2010

jam saya mahal..


"eeii, berlagak nye dia, tak malu cakap jam dia mahal, tau la kaya.."

ha, entry kali nih, sy nk cite pasal jam yang mahal..mahal??berapa?? kat mana?? sabar laa dulu..hehee..k, jum kita baca..

betul tak, bila kita pergi kedai nak beli jam, mesti nk yang berjenama kan. Adidas.Espirit. Omega.Roscani.bnyak lagi laa, korang mesti tau kan..sy x tau..hahaa..ha, nk cakap nyer, memang kita punyer aim nak jam yang berjenama jer laa kan. sy ingt lagi, masa kat sekolah, cakap laa dengan mom"mom, kalau sy dapat 8A PMR, sy nak jam tuh ya"..biasa laa, memang tu lumrah hidup laa, nak pakai cantik, nak barang glamour..btul x??

tp, beli jam mahal2 apa guna nyer ya?? nk tunjuk2 kita kaya?? kalau itulah, aim kita, rasa nyer baik x payah pakai jam kan..

" ramai yang boleh memiliki jam tangan yang tinggi harganya,tetapi tidak ramai yang boleh menepati masa yang berharga"

(Tun Dr. Mahathir Mohamad)

sy terbaca article ni semalam, so, sy terpkir2 laa, betul jugak, sy rsa selama ni sy bnyak jer membazir masa, janji pon selalu x tepati(tp sy selalu tepati janji kecuali kalu ada sebab yang memang x bleyh dielak), tp kita sebagai orang melayu selalu tidak menepati janji kan...sabar dulu, jangan marah sy..sy berkata berdasarkan fakta ya..pernah dengar orang tnya"esok pukul 9 pg, 9 pg melayu k, 9 pg omputih?" pernah dengar janji melayu n janji omputih??

ha,mesti pernah dengar kan?? sy sbenarnya amat tidak suka membuat janji atau menerima perjanjian, ya laa, kalu janji pukul 9 pg, pukul 9.30 pg belum tentu sampai lagi, tp berbeza pula dengan omputih, ni pengalaman sy sendiri laa msa pergi melancong ke salah sebuah negara eropah..tour guide tu kata," pukul 3 ptng, semua kena ada kat sini,"..tp sy dan kawan sy, masih lagi shopping sakan," alaa, tu cakap jer pkul 3 ptang, mesti lambat jugak tuh" sy dengan senang hati berkata.Last2, apa jadik??sy dan kawan sy pon keluar dr mall tu pukul 3.15 ptng, tngok2 kosong jer."ha, tngok, kata jer pukul 3 ptng,kosong jer lagi, jum kita masuk shopping balik" sy berkata lagi.

"tut tut" tepon bunyi..wei, korang kat mana??kami dah sampai hotel dah",kawan sy col..sy pon terkejut jugak laa..rupa2 nyer,memang janji omputih tepat.so, ari tuh kena laa blik hotel naik teksi..pokai kejap, ya laa, matawang dia 2 kali ganda dari malaysia..so, masa tu naik teksi 18 lira..huhuu..tp x per laa, dah selamat sampai pon

kesimpulannya nk cakap, kita jarang menghargai masa kita kan..walaupon jam mahal sampai beribu kita beli, tp adakah kita selalu menepati janji kita?? tepuk dada, tanya selera..

P/s: hargai masa, kerana masa pergi tanpa menunggu kita..nasihat pada diri sendiri jugak(mudah-mudahan sy rajin untuk study pada semester nih, amin..)

Wednesday, March 10, 2010

arab dan pintu


arab dan pintu?? apa??x pham??x per..jangn risau, nnti sy cerita ya..camni, satu hari,lepas habis kelas,kelas ari tuh 4 jam je,tp otak penat sngt,sy and da geng nk pergi la ke bank,knap? mestilah nk withdraw duit kan,x kan laa nk g ngorat orang kerja bank plak, x kuasa laa sy nk,nk ckap orng arab tegur pon sy malas..teruk kn sy nih(nk tngk elaun MARA skali), tngh syok2 jln nih, "eh, pintu sini bleyh kuar x?" tnya one of my prens laa.."bleyh kut, tu ada orng lalu"jawab sy..so, kami pon jalan laa ke pintu tuh...semangt..(semangt nk habiskan duit jgak)..ngeh3..


"malezi,al-bab uddam, maalish" ammu pintu tuh ckap.sy pon tnya"leyh ke dah??fi mushkillah malezia khush hena?" sy punya arab ntah hape laa..kata jer 3 thn duk mesir, tp x pandai2 jgak nk ckap nyer, ayat pon main redah jer kan..tp x per laa, as long as orng pham..kira ok laa..(nk wat camne, kelas blaja dlm englisia,so, kurang ckp arab, kt sekolah pon blaja basic jer, ya laa sy x amik arab masa PMR)..


kami pon geram gak ngn ammu tuh, tp nk wat camne, tp lau bg duit kt diorang, konpem laa bleyh kuar ikut pintu tuh..sebenar nya kan, kami x marah pon cuma geram jer( ada beza k marah n geram??sape tau ckp kt sy ya, maklumlah, sy x tahu sngt psal bhsa nih)..


"apa laa ammu ni, beza k kalau kita lalu kat situ"


'kut2 kita lalu situ, tngga dia retak kut"


"arab lg besar dr kita kut"


"x pasal2 depot fat sy berfungsi"


"dah laa pakai high heels nih"


"lor, bru nk control ayu td"...


hahaa, macam bebelan kuar, ya laa kami nk cepat sampai kat bank coz lepas tu nk g mkn kat kafe seri putra kt asrama MARA, best sngt mkn kt situ, murah n sedap...kami pon bebel2 laa spnjang perjlann ke bank tuh, x pasal2 BP sy tggi ari tuh, tp kejap jer..nk marah2 pon x guna..sy bkn bleyh buat apa pon..marah kat dia pon, dia x pham..apa yang pasti, sy kenyang ari tuh..ya laa makan kat kafe MARA..makan apa??mahal k?? sy makan ayam masak cili n sayur n semestinya nasi kawan sy mkn ikan keli masak apa ntah..tp best...n x mahal pon..nasi n lauk bru LE 9..x kn mkn jer kut kn..so,kami tempah air limau ais, LE 2..so, kira ok laa kan..sebenarnya, sy dlam process diet, tp selalu jer x jd..huhuu..tp my mom dah bebel dah ari tuh" kna control mkn skit, brat awak sepatutnyer tut bkn tut"...hahaa..eh dah lari tajuk nih..k, laa..sy nk kna study nih(biochem menyeksa hidupku)..bye..


p/s:jngn marah2 nanti cepat tua..x guna pon kita marah..marah kan perangai syaitan..kalau rasa nk mrah istighfar bebnyak yer kekawan..ya laa, lau kita marah, x de untung pon kita dapat, mlah memudaratkan kita lgi..contohnyer, meninggikan intracranial pressure, n menyebabkan sakit kepala n macam2 lg, so jngn marah2 laa ya..senyum sokmo..

Saturday, March 6, 2010

mereka bergelar lelaki

gmbar sekadar hiasan...
entry sy kali ni psal laki k?? knapa??gedik semacam jer...x de laa..tujuan sy bkn untuk menggedix k..semalam, cakap2 ngn one of my prens..so, balik umah tu terpkir2...(sy kn muda lgi, of course laa kna bnyak pk kn)...ermmm...hasil dr pemikiran2 malam semalam...(skrang nih bnyak pk maklumlaa, cuti lg..hehhee, nnti dah buka sekolah sy msti dah kurang nk update..)

dulu, msa kt sekolah, sy anti sngt laki. kalau ada pelajar laki tegur pon, sy buat x tau jer ataupon jeling mereka( bkn diorang nk ngorat pon, saje nak usik2 kut,)...tp sy x suke, x macam orang lain, kalau laki tegur jer,"eh, dia minat ak k??"...sy x de laa cam tu..memang anti sesngt laa kat laki2 ni..menyampah pon ada..sy jln pon x tngk laki..bkan kata sy ni baik..bukan..sy x de laa sebaik yang disangka..bg sy, semua laki2 sama jer, suka mainkan pompuan, suka ganggu emosi pompuan, suka jaga tepi kain orng pompuan, bila mereka mengutuk pompuan, sure laa..dalam luar semua dia nk komen...x suke sngt laki2 nih...tp my dad bgus laa..he's da great dad in da world k...(ni idea msa sekolah n b4 spm)

selepas spm, pandangn terhadap laki2 dah berubah skit, walaupon perasaan x suke tetap ada, tp ok laa skit..lepas spm, sy kna pergi PLKN kt perak, so msa tu, rsa cam bodoh sngt, ya laa..first time bergaul bebas gila ngan laki(ya k fisrt time?? ntah laa..korang pon mesti tau PLKN camne kan..x perlu sy ckap kut)..so, masa PLKN tu, sy mula terjebak..terjebat dengan apa?? maksiat?? Astaghfirullahala'zim...jangn pikir pelik2 dlu..nanti..k kita sambung blik..masa kt pLKN tu sy rasa gedix sngat, sy mula couple..dating..padahal kt PLKN x dibenarkan langsung dating..tp kitorang dating time makan jer n time rehat jugak..dalam hati ckap x nak..tp tngk kawan2 rsa nk couple...tu laa yang dikatakan hati..sy x pandai lg nk pkir kut masa tuh...cam bodoh jer..so, disebabkan selalu dating, nama sy termasuk dlm ranking perhatian guru2 pLKN..hahaa..kelakar jer...walaupon sy dating, couple, sy tahu juga batasnyer. sy pon diajar oleyh my parents, cikgu msa kt sekolah..so, x de laa teruk sngt...

lepas tamat PLKN, sy couple jgak,masa nih masih ada perasaan x suke pd laki lgi..tp dah kurang. lepas spm, bkn sorang pakwe sy, ramai beb..saje jer couple, sy bukan cintakan mereka sangt, cinta laa juga skit..tp x de laa obses sngt..maaf ya kpd laki2 yng terlibat...

masa sy tulis entry nih, sy bru jer break up(kira bru gak laa)..bkan x syng, sy syng jer semua ex2 sy tuh, tp x sekufu, x kan nk teruskan..sy pkir mak bapak sy, sy pk msa depan sy,sy pk bnyak laa,maklumla sy nk hidup kt dunia kejap jer..orng cakap,dunia kita kejar, akhirat kita cari..btul x??

sekarang, sy sedar bhawa sy amat perlukan pertolongan dr laki2..x pham??camni..dulu msa kt sekolah, pemikiran tuh orng kata x matured lgi, sy selau cakp"buat apa sibuk2 ngan laki, x kan kita nk bergantung pd laki??kita pon mampu per .."...tu dulu laa..tp sekarang sy pk, bukan semua keje kita bleyh buat kan..mcam situasi sy sekarang, sy amat perlukan support dr sumbody laa, sy terpk nk jg aurat yng sememangnya susah bg sy, i need sumone to support me..tp sape?? x nak kawin lagi k..im too young to get married..x bleyh..sy masih ada tanggungjawag pada keluarga, bangsa, agama dan negara...

so, pk lgi...maybe time skarng kut kita pk psal nk ada psangn..ya laa orng cakp umur early 20's nih, memang lumrah pk psal ingin disayangi n menyayangi kan..entah laa.sy pon x pandai sngt nk ckap..ya laa, umur baru setahun jagung..panjng plak sy mengarut pda entry kali nih..kesimpulan nk ckap, bukan sume keje pompuan bleyh buat, n bukan sume keje laki bleyh buat..pompuan n laki kna sling melengkapi..sma2 perlu support dari yng tersyng...sori sngt pda laki2 yng bca entry nih..bkn nk mengutuk kalian, tp nk ckp pemikian sy masa dlu laa..sori...

p/s: jngn benci laki2, kpd insan bernama laki2,timekacih kerna menolong sy slma ini...