Showing posts with label luahan. Show all posts
Showing posts with label luahan. Show all posts

Wednesday, July 7, 2010

diri ini..

diri ini,
mmg x tau diuntung,
elaun masuk setiap bulan,
elaun tuh untuk sy blaja,
tp, sy x blaja bersungguh2

diri ini,
mmg x tau malu,
slalu tegur laki2,
laki2 bukan muhrim,
dosa tuh..

diri ini,
mmg x tau hargai masa lapang,
masa lapang jer tdo,
orng lain,
msa lapang study..

diri ini,
mmg panas baran,
pantang nampak rumah x kemas,
mula laa sakit hati,
apa salahnya klu x marah,
sebaliknya,kmas rumah tuh..

diri ini,
mmg ada jer x puas hati,
nak itu ini,
x tau nk bersyukur langsung..

Saturday, June 19, 2010

perkara yang paling i bimbang...


i chatting dngn u..slalu tegur u..bukan bermaksud i minat u tau(u adalah lelaki)..i tegur ikut ym sbb i boring..i senyum kat u sbb i respect u bnyk tolong i..tp plz laa u...i amat bimbang kalau u pk i minat u..bukan u..i x minat pon sesape lelaki kat sni..i anggap sume mcam adik beradik i dah...i harap u pham laa....i pon x available tau...i pon x tau cmna nk cakap laa u...i harap u pham aa..cuma kadang2, angin i ni gedik skit..klu ada geng, i usha laa u and da geng tau..tp x bermaksud i cintakan u..i sedih laa u..i nak kawan ngn sume orang..tu sbb i x suka kawan dengan u and da geng..skema..skema dan skema...i suka orang yang sempoi beb..bleyh diajak bergurau, bersembang(atas dasar kawan laa)..i bukan macam pompuan lain tau..i x suka bergaul bebas sngt ngn laki..kuar malam2 ngn laki..tu bukan i...cukup sekadar chatting jer..

i rasa u perasan i suka u laa..tulun laa u..jangan..sbb i milik orang lain dah...i suka chatting dngn u sbb u innocent tau...i pon bukan desperate sngt nk couple..buat mende kapel2 nih..bazir msa jer..kita kan student...student medik plak tuh..mn nk cri msa nk dating..hahahaa..

btul laa cakap ustaz..pompuan kna ada sifat malu...btul ustaz..maybe i kna jd lebih pemalu kut lpas nh..i pon malu gak sbnarnya skrang nih..ya laa, i malu sbb bimbang u pasan i suka u...untuk pengetahuan u..klu i suka sumbody..i x akan add dia kat ym..mahupon fb..i x suka ada mana2 perhubungan dengan orang yang i suka..bukan apa..i nak elak dri i terus jatuh cinta..sbb ni bukan masa untuk i bercinta...i harap sngt2 u pham...~~~the end~~~~

Wednesday, June 16, 2010

when i need u...

where r u?? but when i need ALLAH, hes always by my side...
p/s: pk2 knlah yaa..

Sunday, June 13, 2010

aku tau...

td exam pharma prac.ak tau ubat utk treat diabetes adalah biguanides..ak tahu!!! tp x tau dia punya nma lain adalah metformine..huhuhuu..dah slah dah..tension tul...orng lain mesti sume btul..ak jer yng salah..huhhuhuu..

Monday, May 31, 2010

immature thinking

knpa laa awk x kejutkan sy k klas wak...smlm sy tdo lambat, pkul 3pg kut..sy kna study..exam kan dah dekat..biasa kn kita pergi klas sesama setiap pg..knap sejak 2 menjak ni awak camni?? sy kan dah ckp x mo monteng klas lg??
haiiisshhkkk awak nih...mmg teruk laa...nk kata buduh kan, amik medik...sy x tau laa nk ckap awak camna...awak immature lg kut..x per laa..cuma stu jer sy nk pesan, jngn kerap sngt buat sy skit hati dngn awak...sy juga punya ego sy sndiri, walaupon superego mlawan..ego sy ttp mng...awak jngn buat sy benci awak dah laa...klu ini yng awak nk, ok..fine...sbnrnya, sy pon x suka perangai awak..awak nk perhatian eaa?? slma ni sy bnyk consider ngn awak tau...klu sy skit hati..sy x acting out..tp sy juga manusia biasa, walau camna pon i expressed passively..n bnda tu affect sy punya study tau wak..awk x per laa hebat
mmg susah cri kawan..tmbah2 kawan mcm awak yng x reti bhasa..tngk orng lain ok jer..awak hipokrit sbnrnya...tp x per laa..sbb awak mmg camtu..n awak mmg x pernh nk berubah kan..x per...buat laa lg perangai awk...patient sy pon ada limit dia....
p/s: jagalah hubungn sesama manusia..supaya mndapat berkat..disamping menjg hubungan dengan Allah s.w.t...

but not in Quran

semlm, i present laa esaimen patho..tajuknyer..hydronephrosis..pastu prof macam x suka i letak satu point tu..pregnancy one of the causes of hydronephrosis..i pon tnya laa dia blik, siap tunjuk rujukan dr buku teks lg...
"prof. y u said pregnancy is not one of da causes?"
" we put evrthng in ur book.but not in Quran" prof said..
i pon lpas tu ckap, ok la prof..sy x bleyh nk bnth lagi..nk bntah apa lg kan dah klu kaitkan dngn Quran..i pon x tau sngt pasal agama..tp mmg sure laa markah present patho kurang...huhuu..sedeyh nyer..tp x per laa..x de rezeki smlam...nk buat camna..dah Allah tak bg smlm kan..huhuhuu

Saturday, May 29, 2010

kenapa?? sebab dia juga manusia biasa...

selalu tak kita marah kawan kita..contohnya:
" kenapa ko x ingtkn ak ada kelas td??"
"kenapa ko buat ak camni"
" kenapa ko tinggalkan ak"
" td kan ko dah janji nk pegi sama..knapa ko tinggalkan ak"
"knapa ko tak kejutkan ak pegi klas...dah bnyk kali dah ak monteng"
haa, pernah tak kita rasa camtu?? sy pon tngh rasa camtu sekarang...sedeyh sebenarnya..nak buat camna dia pon manusia...maybe marahkan sy pasal x remind dia ada kelas mnggu lepas, then..ari nih dia pegi kelas, x ckap pon kat sy..huhuuu...ari tu klu nk ikut bukan salah sy tau..sy bru cakap" u, i x blik lg..i nk pegi umah si fulan, ada study group" pastu dia potpet2 blkng sy smbil2 marah...sy sedeyh tau..nk nanges pon ada masa tuh..tp sy senyap jer..mlas nak bising..then, she blamed me not remind her about class on 6 pm...nk remind camne, sy dah terasa hati dengan dia..ya laa..u all boleyh pk kan kan..klu orng tngh marah kita..kita nak tegur k??( mungkin sy kna ubah dri sy kut pasni..jngn mudah tersa)
sy pon x tau nk ckap camna dah..bosan kan hidup klu selalu ada tersa hati, selalu sedeyh..nk buat camna..sy kena harung hidup kat sni 3 thn lg....
sebenarnya entri kali ni, sy nak cakap..sebelum kita marah orng tuh, kita pk dlu..adakah kita x pernah buat dia camtu?? kita kena bnyk muhasabah diri kita sendiri, bru laa tenang skit..."aspirin keep on ur mind that dia belum matang n masih muda. u, sbagai yng dah cukup umur kna bnyk sabar..ALLAH suka orng yng sabar kan..."( x de k orng nak pindah lg ya thn nih..sy nk pindah..sy x bleyh nk face bnda bodoh ni everyday..sy bnyk komitmen..nk study terutamanya..x de orng faham pon...tp sape yang pham dri kita..kecuali kita n ALLAH jer laa...x kan laa pak cik jual sayur tepi jalan plak nk faham kita...logik jugak kan my idea??)
p/s: sabar, sabar, sabar, sabar, dan terus sabar..mesti ada hikmah disebaliknya...

Tuesday, May 25, 2010

apsal laa ngn ko ni??!!

ko slalu jer camni laaa....bosan tau x?? sensitip sngt,,ko ingt ada orng nk pujuk k?? ak dah bosan dngn ko, jngn buat ak mnympah jer ngn ko...haiiskkk....ak nk pindah umah jer rsa, x nak duduk skli dngn ko...ak perhati lama dah, ko pernah buat ak camtu jgk..tp ko x rsa bersalah pon..tp bila ak buat ko camtu..ko merajuk, x nak cakap ngn ak..wes, cammon laaa...ko bkn bdak 5 thn ....ak pk ak lg sensitip, ak anak manja, tp perangai ak x de laa cam ko..bila ko nak berubah pon..ak x tau...perangai kita x bleyh laa camni, kita kan jauh dr mak ayah...so, kawan2 tu pnting..apsal laa ngn ko nih...dah menyampah dah ak...
ko tau x, kawan2 ko sebenarnya takut dngn ko..memang laa main gurau2, buat lawak..tp kawan2 ko tkut jgk ngn ko..sbb ko ni, x bleyh silap skit..nk merajuk..nk mengamuk..mak bapak x ajar k??
ak lg baran ko tau x?? tp mak bapak ak selalu pesan, ajar, nasihat ak...ak bleyh control ak punya baran..kawan2 ak pon ckp ak klakar, x nmpak baran pon...tp sebenarnya ak sesngat laa baran..
lg satu, x pyah laa nk tunjuk perasaan ko tu dpn ak, ak mmg x akan pujuk pon..ak teringin sngt nk best friend kat cni, tp susah..maklumlah, dah duduk kat umah, dah knal perngai msing2, x de yng sesuai..haishhkk, kna kawin k?? tp kawin bkn bleyh selesai masalh, malah mnmbahkan masalah,tp better laa, ak x pyah duduk ngn ko kan..hahhaaa..ak nk sngt pindah, tp x de orang nk pindah dah...diorang cakap leceh nk pndah..nk duduk sorang, x brani laa plak..at least 2 orang..biar laa mahal skit pon..apa yng penting,ak x pyah nk mengadap muka bdak emo tu n ak x tension..sbb bila ak tension, sesngt laa affect ak punyer study..ko x tau kan?? hanya ak n mak bapak ak jer tau...
tolong laa ko wei, berubah skit bleyh x?? masa ni laa nk bestpren kan..tp bestpren ak ada kt mesia...syng my bestpren..huhuuu...ko laa nih buat ak gelisah..ak kol mak ak plak, dia tngh drive,x dengar plak tu..nk tggu dia on9, ntah bila laa..ya laa, time dia free, ak ada klas..time ak free, dia bz plak...huhuuu..dah lma dah ak x date ngn mak bapak ak nih...
ko tngk, bhsa ak guna pon kasar kan..ni sesi melepaskan geram...setiap mggu kna mcam ni k??pe laa ko nih..dah tua laa, tolonglaa...ak amat pantang sngt orng mnjawab blkang ak..semalam ak cakp sepatah, ko berpuluh2 patah..ko ingt ak x dengar k?? ak bukan pekak, ko jawab camtu..mmg buat orng marah, sesape pon bley mrah laa, orng gila tepi jln pon bleyh marah kut..ak cakap baik2 ngn ko semalam kan?? ko jawab cara marah..huh,, menggelegak darah ak nih...pantang btul laa ak wei..klu ikut hati ak, n x pk yng ko ni kawan ak..ak sepak dah kut..klu adik ak, siap kna terajang lg kut.huh...sungguh kurang ajar sbnarnya jawab macam tuh..
jap g nk exam parasit plak..tension laa ak ngn ko nih..ak silap plih kawan rupanya.tp tuhan lebih tau apa yng terbaik utk ak kan...so, x pyh laa ka nk mengeluh..perangai ko gitu, ko punya pasal laa...ak dah ckp kut dlu, ko x bleyh terima kan?? ko tau x sbb apa osmet kita pndah?? salah stu sbbnya adalah ko...osmet kita dlu slalu ngadu kat ak..skit2 nk gaduh,sikit2 trasa hati..dah tu ak nk buat camna, klu ko pasan laa...ak nk tolong pon x dapat laa, ak cakp kat ko, ko melenting plak..x larat dah...huh..(mmg fitrah manusia sukakan benda yng damai, klu gaduh jer jer keje nye?? ko pk sndri laa)
ak harap ko bleyh berubah laa..hidup nih kejap jer..baran2 tu semua perngai setan laknatullah..x pyah laa nk ikut si satan tuh..buat apa?? kita hidup nih pon nk cari redha manusia jgak, di samping redha allah...ni klu kawan pon skit hati jer ngn kita, nk dapat berkat camna?? hubungn sesama manusia tu pnting sngt tau..ak tau laa ko baik jer, smyang awal waktu, x penah tinggal solat pon...tp, klu stiap hari ada kawan2 terasa ngn ko?? camna ?? harap ko bleyh la kut pk...
p/s: nk study para kjap...berusaha slagi masa masih berbaki nih...

Wednesday, May 5, 2010

sokmo pon gitu laaa!!!!

i dah bosan sebenarnya tau..janji pon sokmo gitu laaa...i ni kalau x suka k, marah k, sakit hati k, i senyap jer...i x bleyh nak cakap..ya laa i tau perangai i camne...kalau i cakap time i marah, nanti benda x sepatutnya keluar akan keluar dr mulut i nih...
yang i geram sngt, tdi laa..cakap masa dalam kelas" lepas kelas anat, kita pergi cari barang sesama ya"...tp, lepas kelas anat td, tengok2 mereka dah jalan kat depan..i lambat skit td, coz ada hal pasal esaimen..yang memang x pernah nk selesai..prof pulak cerewet, biarlah i nak letak banyak benda pon dalam esaimen i..aiisshhkkk!!!
pastu, i ni pon jalan laju la sikit nak kejar diorang, kami ni nak pergi beli hadiah utk jamuan nanti hari jumaat, jamuan section..then..tup tup..mereka dah naik teksi..panas betul hati i nih...dah janji elok2 td, buat gitu plop..sokmo pon gitu laa..bukan sekali dua mereka tuh..selalu jerk!!!! geram tau..i kalau dah janji dengan orang tu, sedaya upaya i akan tunggu orang tu kalau lambat..td pon bukan jauh sngt pon meraka dengan i..beberapa meter sahaja jer...geram laa i..i rasa cam nak pindah jerk dr rumah nih..i nak duduk sorang2..tp mom i x bagi laa plop..bahaya..memang bahaya...susah la mereka ni..kenapa laaa..nasib i kut kena jumpa dengan mereka nih...then, i buat keputusan..untuk pentingkan diri i sendiri jerk...geram tau..i selalu jer pk pasal orang, i jaga perasaan diorang, kalau janji dengan diorang, i akan tunaikan...tp mereka??? sokmo pon gitu laaa!!!!
lg satu, semalam i tegur laa seseorang" kalau bleyh lepas makan tu terus la basuh pinggan..jangn tinggal jer dlm sinki tuh...sape nak basuh pinggan kita" then tau x dia cakap apa?? " aku x penah tinggal pinggan ak dalam sinki, kalau tinggal pon sekejap jer"..huh..menyirap betul darah i..pdahal aku dah lama perhati dia nih, lepas makan tinggal camtu jer, pastu i jugak yang basuh pinggan mangkuk dia..masih nak menafikan lagi k??!!! owh.. maybe dia nih jenis yang hilang ingatan kut..x kan x sedar apa dia buat..i bosan dah dengan dia nih...i x suka laa ada pinggan dalam sinki, sakit mata memandang tau...dia nih sokmo pon gitu laa...geram laa..mak bapak x ajar k..jadi pembersih skit..i x kata i nih pembersih..tp sakit hati laaa tau..sokmo gitu..sepatutnya i masak setengah jam, jd 2 jam ..ya laaa..nk kena basuh pinggan mangkut diorang yang x reti bahasa tuh..bazir masa i jer...kalau i x sabar, dah lama dah i campak semua pinggan mangkuk tuh keluar tingkap..baik makan dalam pinggn kertas jer...pakai buang.x reti k diorang nih....aiishhkk!! i pon heran laa..
i ni e emo kan?? memang emo..mggu ni bnyk sngt probs nyer...i nak cakap kat sape?? cakap kat blog i laa...tp i memang x suka laa orang2 cam gini nih..tunggu lgi 3 tahun jer nak abis..harap2 i bleyh sabar laa dengan mereka2 nih...dah lama pendam, x tahan jugak kan...i harap mereka tu pon reti bahasa laa...x kan sampai tua pon nk cenggitu....
i nih x der la nk cakap i ni baik sangt, x laa...tp mak bapak i ajar i dr kecik lgi jd camni...kesimpulanya, didik laa anak2 tu dengan ajaran islam...islam tu kan indah..i nih bukan nak bangga laa..adik i yang laki pon, lepas makan dia basuh pinggan dia sendiri tau, tu laki...kalau pompuan x bleyh nk basuh pinggan dia sendirik, x tau laa..buat malu kaum jerk...hati i nih masih panas lgi..nk study pon terganggu, i tunggu pkul 7 pg jer nak kol mom i laa...esok plak ada exam..x study lgi..ni sume gara2 mereka nih..kuang asam keping tul...

Sunday, April 18, 2010

puji-pujian


owh no!!! sy amatlaa tidak suka orang puji2 sy," eh, cantiklah hari nih" " eh, sesuai laa pakai cam nih" " u pakai apa pon cantik laa"

sebenarnya, sy amat menyampah bila ada orang cakap macamtu kpd sy..bukan apa..sy melawa ke klas utk keselesaan sy shaja, tp sy rasa biasa jer..lgpon sy bukan budak2 umur lima tahun..pergi ke kelas dengan pakaian yang selekeh..sy bukan macam tu..maybe parents sy ajar sy untuk jaga personaliti sy..sy ingt lagi..masa fom 4 blik ke rumah sempena cuti hujung bulan, maklumlaa..sy tinggl kat asrama..pastu mom panggil sy, " u kna jaga laa personaliti dri,, penting tu..walaupon duduk kat rumah jer..lepas mandi, kna pakai baju cantik2, pakai bedak, pakai losyen. biarlah x de orang tengok pon..tp tu kan personaliti dri kita" my mom cakap..kalau kat rumah, sekarang pon kna dengar lagi mom cakap benda sama..lpas mandi pakai laa losyen seluruh badan..baru kulit jadi cantik..tp masalahnya, sy malas..tp sekarang buat laa jugak jarang2..

eh, jauh lari dri tajuk laa plak..bukan apa..sy x suka orang puji sy..klau awak nak pakai macam sy, awak pakai laa..sy sendiri pon x suka puji orang..so, sy juga x suka dipuji..sy harap awak faham laa..sy dah letih nak cakap.."awk, jangan cakap macam tuh. awak juga menawan hari nih" sy dah bosan laa awak..tolonglaa.......sy suka melawa ke klas..n fesyen sy pon x de laa keterlaluan..sy harap awak faham laa..x kan laa pergi klas k ke mana2 jer laa, pakai t-shirt n tudung selempang jer..serabai laa awak...selekeh sngt...sy pakai high heels ke klas, sebab sy rasa yakin bila jalan..ya laa, terasa makin tnggi..awak nak pakai jugak?? pakai laa, sy suka kalau orang lain juga bergaya...huhuu..

Saturday, April 3, 2010

Monday, March 22, 2010

amarahku, amarahmu

marah.geram.benci.semua bercampur-baur. dari minggu lepas sy dikelilingi dengan orang yang emo..x suke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
n ari nih, sy plak rasa cam nak meletup jer. bnyak btul masalahnya..(hope sangat my sis dapat keje kat dubai, bleyh sy g jumpa dia). sakit hati sangat tau. dah lama pendam. sy pon manusia biasa jugak, lama2 nak meletup gak. start from now on, sy dah malas pk pasal orang lain. baik pk pasal diri sendirik jerk. dahla parents duk jauh, rsa cam nak sambung blaja kat mesia jer.benci.benci.benci!!!!!
jangan laa tunjuk marah depan sy!!brpa kali nak cakap.x suke tau..t x pasal2 sy plak terlebeyh emo nye. (mungkin ni balasan sy yang lepas2 kut).dah r, malas nak pk...
esok nak g asrama mara amik barang mom pos, pergi rabah tour, settle kan tiket. kawad kaki ptng tuh, x lupa kelas pada pagi nyer ya..k daaa..(p solat, tenangkan pkiran yang makin x bleyh nak control)

Saturday, March 20, 2010

manusia memang tak tau syukur


hati memang sakit, macam di meriam2 kan jer...geram tau ngn arab. diorang asyik mintak lebih jer..geram tau. kadang2, kitorang bagi jer brpa dia nak..malas nak gadoh.ya laa, blik kelas penat2, kena tipu lagi, penat laa...serabut sangat. teringin nak beli kete sendri jer duk sini, tp x tau nak beli camna..bosan sangat laa ngan arab ni..tp x de pilihan laa plak, ada 3 tahun g kna duk sni...huhuu..sy ingt nk sambung master kat UK jer..tp mom dah cakap awal2, sambung kt USM jer laa...sy pon faham laa, ya laa..sy bukannyer selalu ada kat umah. dri form 1 smpai laa sekarang..tak duduk kat umah pon. bukan tak duduk langsung, maksudnyer, tak lama laa...

mungkin ini ujian untuk melatih saya sabar kut.ya lah melayan karenah arab yang ntah ape2. diorang ingat diorang maju sangat kut. sy harus bersabar.....hurm!! kuatkan semangat!!!!

Wednesday, March 10, 2010

arab dan pintu


arab dan pintu?? apa??x pham??x per..jangn risau, nnti sy cerita ya..camni, satu hari,lepas habis kelas,kelas ari tuh 4 jam je,tp otak penat sngt,sy and da geng nk pergi la ke bank,knap? mestilah nk withdraw duit kan,x kan laa nk g ngorat orang kerja bank plak, x kuasa laa sy nk,nk ckap orng arab tegur pon sy malas..teruk kn sy nih(nk tngk elaun MARA skali), tngh syok2 jln nih, "eh, pintu sini bleyh kuar x?" tnya one of my prens laa.."bleyh kut, tu ada orng lalu"jawab sy..so, kami pon jalan laa ke pintu tuh...semangt..(semangt nk habiskan duit jgak)..ngeh3..


"malezi,al-bab uddam, maalish" ammu pintu tuh ckap.sy pon tnya"leyh ke dah??fi mushkillah malezia khush hena?" sy punya arab ntah hape laa..kata jer 3 thn duk mesir, tp x pandai2 jgak nk ckap nyer, ayat pon main redah jer kan..tp x per laa, as long as orng pham..kira ok laa..(nk wat camne, kelas blaja dlm englisia,so, kurang ckp arab, kt sekolah pon blaja basic jer, ya laa sy x amik arab masa PMR)..


kami pon geram gak ngn ammu tuh, tp nk wat camne, tp lau bg duit kt diorang, konpem laa bleyh kuar ikut pintu tuh..sebenar nya kan, kami x marah pon cuma geram jer( ada beza k marah n geram??sape tau ckp kt sy ya, maklumlah, sy x tahu sngt psal bhsa nih)..


"apa laa ammu ni, beza k kalau kita lalu kat situ"


'kut2 kita lalu situ, tngga dia retak kut"


"arab lg besar dr kita kut"


"x pasal2 depot fat sy berfungsi"


"dah laa pakai high heels nih"


"lor, bru nk control ayu td"...


hahaa, macam bebelan kuar, ya laa kami nk cepat sampai kat bank coz lepas tu nk g mkn kat kafe seri putra kt asrama MARA, best sngt mkn kt situ, murah n sedap...kami pon bebel2 laa spnjang perjlann ke bank tuh, x pasal2 BP sy tggi ari tuh, tp kejap jer..nk marah2 pon x guna..sy bkn bleyh buat apa pon..marah kat dia pon, dia x pham..apa yang pasti, sy kenyang ari tuh..ya laa makan kat kafe MARA..makan apa??mahal k?? sy makan ayam masak cili n sayur n semestinya nasi kawan sy mkn ikan keli masak apa ntah..tp best...n x mahal pon..nasi n lauk bru LE 9..x kn mkn jer kut kn..so,kami tempah air limau ais, LE 2..so, kira ok laa kan..sebenarnya, sy dlam process diet, tp selalu jer x jd..huhuu..tp my mom dah bebel dah ari tuh" kna control mkn skit, brat awak sepatutnyer tut bkn tut"...hahaa..eh dah lari tajuk nih..k, laa..sy nk kna study nih(biochem menyeksa hidupku)..bye..


p/s:jngn marah2 nanti cepat tua..x guna pon kita marah..marah kan perangai syaitan..kalau rasa nk mrah istighfar bebnyak yer kekawan..ya laa, lau kita marah, x de untung pon kita dapat, mlah memudaratkan kita lgi..contohnyer, meninggikan intracranial pressure, n menyebabkan sakit kepala n macam2 lg, so jngn marah2 laa ya..senyum sokmo..

Wednesday, March 3, 2010

sememangnya sy memerlukan orng yg mendengar suara sy..



apa?? nk suruh orng dngr suara sy???suara sy nyanyi k??? x der laa...jngn cepat melatah dulu..ya memang menyanyi tu hobi sy..tp x de laa sampai terpkir nk jd artis plak..hahaa..apa yng sy maksudkan disini adalah sy memerlukan orng mendengar luahan sy..orng yng pling tepat semestinya ibubapa sy laa kan..maklumlah sy kan single lgi...

ari tu, blik dr jaulah ke sinai, dahab, dan toba..sampai semula kerumah sy di alexandria pkul 3 pg..sy dengan semangt nya, terus bukak laptop nk col my mum laa kan..rindu,walaupon bru 3 hari x col..rasa macam setahun..(macam ayat orng bercinta plak). pastu, sy pon terus col, tngah semangt sy bercerita" mom, i dah tawan gunung sinai, i naik motor roda 4, i pergi lawat makam nabi Harun, i tengok lembu samiri n bla bla"...tp...x lama pon sy bercerita coz my mum buat macam x nak dengar jer..mula2 tu sedih jgak( bkan nk memburukkan my beloved sy sendiri, bukan,sy syng my beloved lebih drp segala apa pon tau, jngn salah fham disitu)...

masa baru jer nk rasa sedih..ya laa sy bercerita ibarat bercerita pada dinding..my mom tell me" u tau k, ur uncle meninggal semalam, nahas jalan raya??" "x tau pon..knap x msg.." sy bertanya...tp my mom buat x endah jer soalan sy..mlas kut nk layan anak dia yng bnyak songeh nih..pastu my mom pon cerita laa.." semua paper keluar psal berita kemalangn my uncle tu n bla bla bla.." smbil2 cakp, sy baca berita harian, sinar harian, metro, n banyak lgi newspaper...btul laa...innalillah...

patut laa, my mom x layan sngat sy cakp, rupanya ada sebab..my mom pon ada cakp" x percaya jer, sekelip mata benda ni berlaku"...ya laa my uncle tu adik my mom sebelah ayah..kita selalu jer bersembang2,.."nk buat camna ajal dia dah sampai"bisik hati kecilku...

sy memang nk orng dengar sy bercerita pengalaman sy, suka duka sy semasa pergi jaulah, tp x de sape pon nk dengar..hati sy sedih jgak..otak pon dah kuar cabang2 pemikiran yng x bleyh dipakai..(kahwin, pergi umah kawan, shopping habiskan duit)...kahwin?? tu memang paling x bleyh pakai punyer idea laa kan..mustahil laa..sy kan muda lg..x de calon plak tu..lgipon x de orng pandang pon..hhahaa...(rendah diri..)..

tp, sy x salahkan my mom laa..ya laa, sy pon bkan kejam sngt..sy pham laa, my mom tngah sedey..sy pon x bleyh paksa dia dengar cerita sy..sorry mom...syng mom sesngt....she is da great mom in da world..i luv u mom!!!!!







p/s: syangilah ibu anda..